onsdag 15. februar 2012

Sjal

Da har jeg strikket mitt første sjal:) Jeg fant et mønster i fjor sommer som jeg ble veldig begeistret for, og startet på strikkingen med en gang. Etterhvert dabbet denne begeistringen av, og sjalet ble lagt til side. Først nå i vinter fattet jeg mot og ferdigstilte sjalet. Her ser dere resultatet:

Mønsteret er i heftet Designfolder 22 fra Schachenmayr. Jeg brukte det anbefalte garnet, altså Fine Wool, i en lys rosa farge. Det er et tynt og godt garn - så sjalet varmer godt rundt halsen. Sjalet er strikket på p 5. Det var mye arbeid å strikke dette, og jeg kranglet en del med mønsteret mot slutten, men med litt egen dikting på slutten kom jeg i mål:)

Mamma er fin modell her også:) Sjalet ble veldig lett og luftig - og kan danderes på ulikt vis rundt halsen.
Som jeg skrev innledningsvis var jeg veldig begeistret da jeg startet på strikkingen, så jeg gikk like godt og kjøpte garn til et nytt sjal... Det garnet skal få ligge i skuffen en stund til;)

8 kommentarer:

  1. Tenk at det er mulig å strikke noe såå fint!! Jeg blir så imponert over alle som er så flinke til å strikke. Rett og slett nydelig arbeid Birgitte!!
    Modellen va flott hun også:))

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Åååå det var kjempefint !
    Lekkert !

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal på en stilig modell! Danderinga var superfin! Lykke til med neste prosjekt!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)
    Du lager SÅ mye fint, og det sjalet : Nyydelig, fargen og alt!! Tusenkunstner med symaskin, da blir jeg imponert, jeg som er en analfabet på sying ;)
    Legger meg til som følger!

    SvarSlett
  5. Nydelig sjal. Flott modell også.

    Astrid

    SvarSlett
  6. Dette var knallfint!! Lett og lekkert, ser ut til at modellen likte det også :))
    Trine

    SvarSlett
  7. Tusen takk for kommentaren på bloggen min.
    Så nydelig sjal, rå lekkert.
    Ha en riktig fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  8. Fantastisk lekkert sjal!! Og en nydelig farge, som passet modellen veldig godt.. :)Kjenner det klør i strikkefingrene, hehe...
    Kristin

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.