lørdag 29. desember 2012

Strikk til jul


Nå har jeg hatt noen gode dager med julekos. Julepakkene er åpnet, så da er det på tide å vise frem årets julestrikk. I år ble det ikke så mange hjemmelagede gaver fra meg, men noen få klarte jeg å ferdigstille:)

Jeg starter med kjøkkenhåndkleet som ble gitt til min fine bestemor. Det er strikket i petunia på pinne 3,5. Jeg tok utgangspunkt i baby-hjerteteppet som du finner mønster på her. Heklet en kant rundt som avslutning og en liten løkke til oppheng.


 Tidligere i år fikk mamma luer i bursdagsgave. Så da syns jeg det passet godt å strikke matchende votter i julegave:) Luene kan du se her.


Det ble altså et par Staffvotter, strikket i freestylegarn,


og et par Wood hollow mittens, strikket i nepal.


Et pannebånd med mariusmønster ble til en venninnegave. Strikket med heilogarn på pinne 3,5.

Ønsker dere fine romjulsdager videre:) Jeg skal kose meg videre med blogger og strikking.

9 kommentarer:

  1. Hele fire julegaver, og alle riktig fine! Håndkleet tar kaka, en pryd for ethvert kjøkken. Kanskje en ide for meg også. Jeg har jo en del bomullsgarn liggende.

    Kos deg videre med strikking og blogger!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine julegaver du har strikka! Nydelig alt sammen! :-)
    Fortsatt god romjul til deg! :-)

    SvarSlett
  3. Du har jo laget litt av hvert! :) likte veldig godt håndkleet :) Fortsatt god jul og godt nytt år til deg og dine :)

    SvarSlett
  4. Så flotte julegaver du har laget:-) Ønsker deg en fin romjul! Klem Marianne

    SvarSlett
  5. Jeg er den heldige mottaker av to par votter! Tusen takk Birgitte! Perfekt til en frøspist som meg;)

    SvarSlett
  6. Du er flink! Jeg gleder meg til å følge deg i 2013 også.
    Godt nytt år! :o)

    SvarSlett
  7. For noen flotte julegaver - heldige var de som fikk så fine ting :)

    Godt nyttår :)

    SvarSlett
  8. Kjempe flotte julegaver du har strikket :) Ønsker deg et godt nytt år :)

    SvarSlett
  9. Fine strikkegaver! Og hekleteppet under var superflott. Ønsker deg et godt nytt år! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.