onsdag 2. januar 2013

Votter og luer


Nå er det tilbake til hverdagen etter en rolig og koselig jul. Det ble mye strikking i jula, og jeg fikk ferdigstilt noen prosjekter.
Det var flere som ønsket seg de fine Ship o`hoi-vottene, så nå er et nytt par kommet av pinnene. For mer info og bilder av vottene, kan du se på dette innlegget.




Molde FK har hatt en flott sesong, noe som resulterte i gull. I julen ble det nok en gull-lue strikket med pt5-sport og trippelt gullgarn på pinne 5,5.


Jeg har også prøvd ut et nytt luemønster, kalt Windschief. Dette var et morsomt prosjekt, og jeg synes det skrå mønsteret er stilig. Opplever det som vanskelig å finne fine herreluer, men dette er absolutt en favoritt. Strikket i freestylegarn på pinne 4 og 4,5. Dette ble gave til en snill nabo som har hjulpet til med hus og frosne vannrør:)

Ønsker alle et godt nytt og kreativt år!

9 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget, morsomme de vottene der:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Den herrelua er skikkelig stilig! Så enig, så enig, ikke lett å finne fine herreluer. MFK-lua får vel "bein" å gå på vil jeg tro. Flotte de sjømannsvottene dine også.

    Godt nytt år! Skal bli kjekt å følge deg videre.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Du verden så mye fint du har stikka!! Vottene herma jeg etter deg - de er supre( herren i huset ble veldig fornøyd...) Stilig herrelue du har laga også, du er sååå flink Birgitte!

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar hos meg! Jeg blir faktisk mektig imponert over å se hva du lager. Det er jo så fine ting og så delikat! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  5. Godt nytt år!
    Flott strikk alt sammen, men jeg likte spesielt godt den brune herrelua. den var skikkelig stilig!
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Jeg elsker de ship ohoi vottene! Jeg har kjøpt mønstret selv, og må se å få laget dem :) Veldig koselig kommentar du la igjen hos meg. Du har laget så masse fint! Jeg kommer på besøk hit igjen ;)

    SvarSlett
  7. De vottene er så stilige! Jeg likte godt herrelua også. Enkel, men med en tvist. :-)

    SvarSlett
  8. Så flotte votter, de forglem meg ei var spesielt fine.

    SvarSlett
  9. Hei, jeg takker for rådet. Kommer nok til å laste ned chrome senere idag.
    Stilig herrelue du har strikket, den skulle jeg ha prøvd meg på. ;-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.