onsdag 1. januar 2014

Julegavestrikk 2013


Da er det blitt et nytt år! Det ble noen hjemmelagde ullgaver under juletreet, som jeg håper mottakerne vil ha glede av i det nye året:)
Først et par tova votter med pynt. Syns disse ble så søte i fargene.


Mamma ønsket seg et par pulsvarmere, og det måtte hun få:) I gråfarge vil de passe til de fleste plagg. Med de oransje detaljene passer de fint til skjerfet hun fikk i bursdagsgave. Pulsvarmerne er i eget design. Strikket på p 2,5 med sisugarn.


Bror er glad i luer, så han fikk en "Seilerlue". Dette er et design av Arne & Carlos, som du finner i Dalegarn hefte nr 234. Jeg valgte å bruke litt andre farger, og ble veldig fornøyd med resultatet. Strikket i freestylegarn på p 4,5.



Bianca har hatt en god julefeiring med mye oppmerksomhet og kos. Hun bruker også å gi julegaver, og denne julen ble det blant annet en hjemmelaget mobilsokk med potetrykk i gull.



Bestemor ønsket seg en hals. Hun liker at plaggene er lette og myke, og da ble jeg fristet til å prøve det nye garnet Hexa fra Du store alpakka. Og for en god hals det ble!
Ble inspirert av Picklesjentene sin vaffellue som har så stilig mønster, men gjorde den om til en hals.
Jeg la opp 128 masker på p 7. Fulgte mønsteret til lua. Etter 3 "flettinger" strikket jeg 4 omg før jeg felte av med rette og vrange masker. Det gikk bare med litt under 1 nøste Hexa. Et raskt og morsomt prosjekt dette:)

Da vil jeg ønske alle et godt nytt håndarbeidsår! Her er iallefall planene store for håndarbeid fremover :)

20 kommentarer:

  1. Så mange fine julegaver du har strikket! Likte kjempegodt de øverste vottene, de var lekre :)
    Ønsker deg et riktig godt nytt år.
    Nyttårsklem fra meg.

    SvarSlett
  2. Vi som får gaver av deg er heldige! Du lager så mye fint og skikkelig;) Tusen takk for kjempefine pulsvanter, Birgitte! Klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Dette var fine produkter! Flotte julegaver alle sammen. Takk for tips om den halsen!

    Nyttårsklem fra Ingunn som gleder seg til nye innlegg fra deg.

    SvarSlett
  4. Så mye flott, har selv en hals i Hexa og den er favoritten ;)

    SvarSlett
  5. Så mange fine julegaver. Tipper det var noen fornøyde mottakere.

    SvarSlett
  6. Så mye fint :) den lua så veldig spennende ut!

    godt nytt år :)

    SvarSlett
  7. Da er premien på vei :) Klem fra Beth

    SvarSlett
  8. Her var det mange flott julegaver! De blir nok satt pris på ;)

    SvarSlett
  9. Her var det mye fint :) Tenker mottakerne ble fornøyde!
    Straks helg, nyt den :)

    SvarSlett
  10. Så fine Julegåver du har laga! Eg likar også godt Hexa-garnet!

    SvarSlett
  11. Mye fint arbeid. Godt nyttår t d og Bianca. Hilsen en heldig og fornøyd mottaker.

    SvarSlett
  12. Så mye fint du har strikket. Kjekt med slike små prosjekter som man ser slutten på når man begynner.

    SvarSlett
  13. Så mange fine julegaver du har strikket. Falt veldig for de tovede vottene med hjertepynt! Hvordan har du gjort det med hjertet? Klippet ut for hånd og sydd på? Det var i alle fall veldig fint! Gleder meg til å følge deg videre i 2014. Godt nyttår og klem fra Martine

    SvarSlett
    Svar
    1. Klipte ut i stoff og sydde på for hånd ja :)

      Slett
  14. Så fine julegaver. De ble nok veldig glade de som fikk disse gavene. Det hadde jeg blitt. Det er så koselig å få hjemmelagde gaver synes jeg:)
    Godt nytt år :)

    SvarSlett
  15. Veldig fine ting du har strikket!!! Falt pladask for pulsvarmerne og halsen!! Ønsker deg et flott nytt strikke-år! :-)

    SvarSlett
  16. SÅ mye fint du har laget! Må si at de lilla tova-vottene var HELT nydelige. Skal huske på den fargekombinasjonen☺ God inspirasjon!
    -Anne-

    SvarSlett
  17. Flotte gaver som jeg tenker mottakeren ble veldig glad for. De lilla vottene var bare supersøte.

    SvarSlett
  18. Så flotte og kreative julegaver! Det var så fint med den broderte og fargerike detaljen på pulsvantene, ja alt var så forseggjort og fint! Kan tenke meg mottagerne ble fornøyd. Godt nyttår! :)

    SvarSlett
  19. Sa mange fine gaver du har laget, imponert! Likte spesielt godt halsen, nydelig mønster :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.