fredag 19. september 2014

Tova votter i fleng


Som jeg har skrevet tidligere, har sommeren gått med til vottestrikking. Det viste seg å være kjekk sommerstrikk med tykt garn på tykke pinner.


Mønsteret har jeg utviklet selv, gjennom prøving og feiling-metoden. Jeg har hatt fokus på å få en god passform på vottene, slik at de sitter godt på. Pyntet med heklekant, stoffhjerte og knapp, blir det skikkelig finvotter.

5 par i ulike farger. Morsomt å se hvor ulike de ble.




Har du også lyst til å strikke? Mønsteret er under utarbeidelse, og kommer til salg om litt :)
Det blir publisert på bloggen og på Ravelry.

16 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte "gåbort" votta!.
    Ha en strålandes helg.

    SvarSlett
  2. Likte veldig godt den blondekanten på vottene :-)

    SvarSlett
  3. Så lekre tova-votter! Ser du har arva et "pynte-gen" fra mamma. Jeg takker for pynte-tips og ønsker god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Disse var lekre. God helgeklem fra Beth

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte votter! Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  6. Åiåiåi, så mange deilige tova-votter! Kjempefine farger, og lekker detalj med tøyhjertene☺
    -Anne-

    SvarSlett
  7. Så fine de ble! :) Skikkelig søte! :)
    Det er jo så spennende å tove.. Lenge siden jeg har gjort det, men nå fikk jeg lyst til å prøve det igjen :)
    Håper du får en koselig søndag :)

    SvarSlett
  8. Nydelige votter, spesielt med at du syr på dekoren. :-)

    SvarSlett
  9. Så flott produksjon. Vottene så ut til å ha perfekt passform. Kjempe fint med blondekantene du har pyntet opp vottene med.

    SvarSlett
  10. Så flotte vottar med nydeleg pynt på. Og så flott Pippibilde du har sydd.

    SvarSlett
  11. Så fine votter! Her skal jeg følge med, på bloggen din, for å se når mønsteret kommer:) lekkert med heklet blonde på! Velkommen som følger i bloggen min, og takk for hyggelig kommentar på Nordkappkofta mi:)

    SvarSlett
  12. Kjempefine votter! og ekstra fine når du har pyntet de så fint også <3

    SvarSlett
  13. Hei. Å som jeg likte pippibroderiet ditt, det var helt nydelig. Og disse tova vottene - slike skulle jeg hatt til lillefrøken fryd - de er utrolig fine. Ha en fin fin søndag :)

    SvarSlett
  14. Fine votter! Og så fint når de ligger sammen i fine farger :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.