torsdag 1. januar 2015

Strikket pute / Knitted pillow


En strikket pute ble til, som julegave til Bestemor. Mønsteret har jeg diktet selv. Jeg syns det er så fint med ulik strukturstrikk, og har valgt å bruke dette på puten. Perlestrikkede kanter, fletter og diamantmønster skaper liv over puten.
Dette var den gaven jeg har planlagt lengst, men som ble ferdig på lille julaften.


Baksiden er strikket i perlestrikk. Frontstykket er strikket lengre, og fungerer som lukning. De fine treknappene passer til møblene til mottaker. Valgte å strikke puten i en lys farge, slik at den passer som pynt på de fleste sofaer og godstoler.

Puten er strikket i Freestyle garn på p 4,5.


Jeg feiret jul med Bestemor i år, og må si det var kjekt å se at hun satte så stor pris på gaven.



I made this pillow as a christmasgift to my grandmother. It is my own design. I like to use knitting with different structure, as you can see on the pillow. The pillow closes with decorative woodbuttons, that fits my grandmothers furniture.

9 kommentarer:

  1. Kjempefin pute! Heldige bestemor :)

    SvarSlett
  2. Puta ble kjempefin, Birgitte! Og bestemor satte stor pris på den;)

    SvarSlett
  3. Hei på deg og godt nytt år!!..og tusen takk for hyggelig kommentar!
    Nydelig pute du har strikket, og mye flott under her også!
    Ha en fin start på 2015, klem;)

    SvarSlett
  4. Du lager mye fint og den her selv komponerte pute ble veldig fin. Heldig mottaker. Et godt nytt håndarbeids år ønskes deg :)

    SvarSlett
  5. Nydelig pute! Det er så moro å lage ting helt selv. Heldig bestemor du har :)

    SvarSlett
  6. Puta di blei rålekker!
    Godt nyttår til deg

    SvarSlett
  7. Kjempe flott. Du er virkelig flink på å lage egne mønster. Regner med bestemoren din ble veldig fornøyd med denne gaven.

    SvarSlett
  8. Utrolig lekker pute :) Den kunne jeg gjerne hatt i min sofa! Fin helg til deg :)

    SvarSlett
  9. Helt nydelig pute du har laget, vakkert mønster

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.