søndag 15. februar 2015

Uglepute i lysegrå farge / Owl pillow in light gray colour


For litt siden publiserte jeg mønsteret på denne ugleputen; Maxine. Jeg har strikket en ny versjon av denne, nå med lys grå hovedfarge. Kontrastene her er ikke så sterke som i originalen, men jeg syns skillet ble stort nok til at mønsterstrikkingen kommer godt frem.


Uglene går hele veien rundt. Her er hjertene fylt i gul, rød og oransje. Hjertefargene har mye å si for uttrykket av det ferdige trekket.
Puten er strikket i pt5-sport fra Raumaull, på p 3,5.


Min trofaste fotomodell er med :)

A new pillowcase after my pattern Maxine. Orange, yellow and red hearts give the owls a sweet look. Knitted on needle 3,5 mm. 

5 kommentarer:

  1. Ble veldig fin den også. Hjertene er prikken over i'en syns jeg :)
    Flott det Karisma-sjalet ditt under, veldig lurt å hekle det avlangt så slipper en så mye på ryggen når en tuller det rundt halsen.
    Ha en fin søndag videre! :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin pute dette også. Blir så fin med de farga hjertene :)

    SvarSlett
  3. Du er utrolig :) de nydeligste håndarbeider, du er virkelig flink altså, kjempefine blogger du har :)

    SvarSlett
  4. Disse ugleputene dine er såååå fine!♡ Så flink du er!

    SvarSlett
  5. Dette er en av de fineste strikkeputene jeg har sett noen gang!
    Ikke fordi jeg nødvendigvis liker ugler så godt, tross av brukernavnet. :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer!
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Så skriver du inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser.